درباره ما

سخنی با کاربران محترم و مخاطبان فرهیخته پایگاه خبری تحلیلی باخیش نیوز

بسم الله الرحمن الرحیم

پایگاه خبری تحلیلی باخیش نیوز در بهار ۱۴۰۰ توسط جمعی از روزنامه نگاران با سابقه و جوان ایران طرح ریزی و راه اندازی شد.

دوستانی که با ما در زمینه مدیریت و نویسندگی همکاری دارند هم در زمینه اصول روزنامه نگاری و هم اصول مدیریت و بهینه سازی رسانه دستی بر آتش دارند.

تفکر اصلی حاکم بر راه اندازی پایگاه خبری تحلیلی باخیش نیوز:

در شرایطی که اکثر مردم درگیر مسائل و مشکلات گوناگون اقتصادی و اجتماعی هستند، لازم بود پایگاهی بوجود آید که علاوه بر آگاه سازی و اطلاع رسانی، بتواند با مطالب متنوع در زمینه های مختلف هم بر اطلاعات مردم بیافزاید و هم زمانی را که جزو ارزشمندترین دارایی های انسان به شمار می رود به نحو مطلوب پر کند.

در عصری که احزاب، جناح ها، گروه ها و بسیاری از چهره های سیاسی، تریبونی برای رساندن صدای خود به مردم دارند، باید رسانه ای نیز باشد که صدای مردم را منعکس نماید.

هیچ کدام از اعضای تحریریه باخیش نیوز، عضو هیچ حزب و جریانی نیستند و در هیچ دولتی اعم از اصلاح طلب، اصولگرا و اعتدالگرا، کوچکترین سمتی نداشته و بنایی نیز بر پذیرش هیچ سمتی ندارند. آنها خود را روزنامه نگار مستقل، وابسته به نظر مردم و بخشی از مردم می دانند.

این عدم تعلق، دست باخیش نیوز را برای نقد قدرت، فارغ از نوع جریان حاکم باز می گذارد و البته محدودیت های نوشته و نانوشته را همه می دانند.

اصل بنیادین در پایگاه خبری تحلیلی باخیش نیوز این است که در کنار مردم و دوشادوش آنها، حرف ها، ادعاها و عملکردها را مورد ارزیابی قرار دهد.

به همین دلیل است که از یک فرد، دستگاه یا دولت، هم می توان به هنگام سخن یا عملکرد خوب، تقدیر کرد و از همان فرد، دستگاه یا دولت، وقتی سخنی ناصواب یا عملکردی نادرست سر می زند، انتقاد شدید نمود.

این رویکرد، خلاف رویه اکثر رسانه هایی است که ملاک ارزیابی شان، اشخاص و جریان ها هستند نه مواضع و کارکردها.

باخیش نیوز از هیچ شخص حقیقی و حقوقی چه در داخل ایران و چه خارج، هیچ کمک مالی دریافت نمی کند و بنایی نیز ندارد که از لحاظ مالی وابستگی داشته باشد زیرا وابستگی مالی، پایان آزادگی رسانه است.

تنها منبع درآمد باخیش نیوز، آگهی ها و قراردادهای خبری های آن است. با توجه به هزینه های جاری و عمومی سایت و جبران زحماتی که همکاران و نویسندگان پایگاه خبری باخیش نیوز متحمل می شوند لا جرم ناچار به جبران بخشی از این هزینه ها از طریق انتشار آگهی ها هستیم و این که منبع درآمد باخیش نیوز، صرفاً آگهی و قراردادهای محدود خبری است، چاره ای جز اختصاص بخشی از صفحات به این منابع درآمدی نیست.

باخیش نیوز قصد دارد در همه زمینه های رسانه ای نظیر اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی فعالیت نماید و از پرداختن به حوزه سیاست بپرهیزد مگر آنکه این حوزه خیریّتی برای آحاد جامعه ایرانی داشته باشد.

تماس با باخیش نیوز از طریق بخش تماس با مای سایت میسر است. همچنین ایمیل bakhishnews.ir@gmail.com آماده دریافت مطالب، نظرات، پیشنهادها، انتقادها و در کل دیدگاه های ارزشمند شماست.

همچنین اگر مطلب، عکس یا فیلمی دارید که می خواهید به اسم خودتان در سایت منتشر شود، می توانید آن را به ایمیل فوق الذکر یا از طریق صفحه تماس با ما ارسال نمایید.

همراهی ها و راهنمایی های شما، در طول فعالیت پایگاه خبری تحلیلی باخیش نیوز، قطعاً موجب دلگرمی ما و چراغ راهمان خواهد بود.

امیدواریم بتوانیم در کنار هم لحظات و خاطرات خوب و خوشی را رقم بزنیم.